Sonunda “Yeni Görünüm” sizi daha fazlasını istemeye bıraktı

canvade

Yeni Üye
Christian Dior, Coco Chanel ve 2. Dünya Savaşı sonrası modanın doğuşunu konu alan Apple TV+ dizisi The New Look'un son bölümü 4 Nisan'da yayınlandı. Bu tasarımcıların hayatta kalmak için yapmak zorunda kaldıkları seçimlerin kurgusal bir yorumu. Gösteri, yalnızca bir giyim tarzının köken hikayesine değil, aynı zamanda markaların arkasındaki gerçek karakterlere de kendi yeni görünümünü sundu. Burada Styles editörü Stella Bugbee ve moda eleştirmeni Vanessa Friedman, kırmızı halıdaki iki baskın ismin olası sonuçlarını tartışıyor.

Vanessa Friedman Tüm seriyi izledikten sonra asıl sorum şu: Bu, insanların Dior ve Chanel hakkındaki düşüncelerini değiştirecek mi? Sonuçta bu markalar kurucularının isimlerini taşıyor ve bana göre bu program, çoğu izleyicinin kendilerinin gerçek bireyler olduğu fikriyle ilk kez karşılaşıyor ve birçoğu da – Gabrielle “Coco” örneğinde. Nazi işbirlikçisi Chanel, istemeden de olsa insanın pek çok zayıf noktasını tasvir ediyor. Ne düşünüyorsun?

Stella Bugbee Dizi gerçek yanlışlıklarla dolu olduğundan, bu mega markaları iyi ya da kötü şekilde kişiselleştirme potansiyeli var. Dizi, Mademoiselle Chanel'in Nazi geçmişine gönderme yaparken, onun seçimlerini neredeyse feminizm sınırında bir şey olarak tasvir ediyor. Bir bakıma güzel bir propaganda. Mösyö Dior'a gelince, neredeyse iradesi dışında, onu başarılı biri gibi göstermeye çalışılıyor.


Ancak bu karakterleri insanileştirmenin en iyi yolu Ben Mendelsohn ve Juliette Binoche'un büyüleyici performanslarından geçiyor. Ben ikisini de seçtim. Ve kendimi her marka hakkında daha fazla bilgi edinmek isterken buldum, bu bir kazanç gibi görünüyor.


VF Dior serinin kahramanı, Chanel ise kötü adam olarak görünüyor, ancak sizin de söylediğiniz gibi onun feminist bir eğilimi var, özellikle de gelirden daha eşit bir pay almak için destekçileri olan Wertheimer'larla yüzleştiğinde. Ona Yahudiliğinin kendilerine karşı nasıl kullanılabileceğini soruyorlar ve o da onlara kendi işini yürüten bekar bir kadın olmanın ne anlama geldiğini hiç düşünüp düşünmediklerini soruyor (karmaşık bir benzetme).

Ancak Chanel markasının bu işe dahil olmamasına rağmen, günümüzün Dior markasının film yapımcılarına gerçek elbiseleri görebilmeleri için arşivlerine erişim hakkı vererek diziyi desteklemesini dikkat çekici buldum. Yine de seride gerçek modanın ne kadar az olduğunu görmek beni şaşırttı. Keşke daha fazlası olsaydı.

SB Evet! Modellerin ilk defilesine hazırlandığı Dior atölyesinin soyunma odasındaki o kısa sahne – kendi makyajlarını yaparken o enerji, o ihtişam ve gürültü – bundan daha fazlasını istedim.

VF Serinin gündeme getirdiği temalardan biri de sürekli sorulan soru: Sanatçıyı sanatından ayırabilir miyiz? Yaptıkları şey hepimizin giyim tarzını değiştirmişse Chanel'in berbat bir insan olması ya da Dior'un neredeyse zayıflatıcı derecede batıl inançlara sahip olması önemli mi? Ancak modayı çok az gördüğümüz için markaların arkasındaki kişilere odaklanmanın mantığı daha az ikna edici görünüyordu. Gördüğümüz tek gerçek Chanel kıyafeti Chanel'in giydiği kıyafetlerdi: inciler, sade ceketler ve kokteyl elbiseleri. Yine de kıyafetlerimizde Dior kadar önemli bir figürdü.


Aynı zamanda, yaratıcı Todd A. Kessler (aynı zamanda yönetmen, yazar ve yönetici yapımcı) ile konuştuğumda bana, bu diziyi kendisinin de üzerinde çalıştığı “The Sopranos” çizgisinde tasarladığını söyledi. hepimizin hayal etmeyi sevdiği bir dünyada geçen insan hikayesi.

SB Bu ilginç. Bunu göz önünde bulundurarak, gösterinin en sevdiğim unsurlarından biri (ve bunun doğru olup olmadığı hakkında hiçbir fikrim yok) Pierre Balmain, Cristóbal Balenciaga ve Christian Dior arasındaki yakın ilişkilerdi. Sohbetlerini, dostluklarını, rekabetlerini yeniden canlandırmak büyük bir keyifti.

VF Ve Pierre Cardin! Dior'un evinde işe giren genç Cardin benim için en ilgi çekici ve coşkulu karakterlerden biriydi. Bencil Balmain'i, kendine güvenen Balenciaga'yı görmenin komik olduğunu düşündüm. Ancak o dönemde çalışan Elsa Schiaparelli ve Jeanne Lanvin gibi diğer kadınları da özledim. Schiaparelli ile çok eğlendiklerini hayal edebiliyorum.

SB Evet! Çok eğlenceli. Harper's Bazaar editörü Carmel Snow rolündeki Glenn Close'u beğendiniz mi?


VF Bu, dergi editörlerinin bir tasarımcının başarısına veya başarısızlığına gerçekten karar verebileceği bir zamanın hoş bir hatırlatıcısıydı. Bugün pek çok kişi için bu muhtemelen hayal bile edilemez, ancak bir sonraki büyük şeyi taçlandırmak için Paris'e gönderildi ve öyle de yaptı.

SB Kendi kıyafetleri içinde Bayan Snow'a göre çok daha modern ve rahat görünen Bayan Snow ile Mlle Chanel arasındaki sahneleri çok sevdim. Bu, Chanel'i gündelik bir marka olarak yeniden düşünmemi sağladı. Markanın Chanel'in daha fazla hafiflik, hareket ve çanta vb. arzusundan doğduğunu biliyorum, ancak Juliette Binoche'nin zarif kostümlerini görmek bu fikri yeniden takdir etmemi sağladı. Sanırım ilk sorunuza cevap vereyim: evet, benim için markaları insanlaştırdı.


VF Kadınların bisiklete binebilmesini istiyordu; takdire şayan, tamamen modern bir hedef.

SB En azından bu açıdan benim gönlüme göre bir kadın.

VF Dior'un kıyafetleri elbette son sahnede de gördüğümüz gibi farklı, çok daha yapılandırılmış ve resmi bir moda anlayışını temsil ediyordu. Ya mükemmel bir son ya da bir sonraki adımın tadı. Bay Kessler ve yapımcısı Lorenzo di Bonaventura bana bu diziyi Dior ve Chanel'in savaş sonrası hayatlarını takip edecek beş bölümlük bir dizi olarak hayal ettiklerini söyledi. Yani Chanel ikinci büyük gelişine kadar, Dior ise ölümüne ve Yves Saint Laurent'in yükselişine kadar. Apple bunun gerçekten olup olmadığını açıklamadı, ancak bu cazip bir fikir. Ve bu, bütün bir moda filmi trendini ateşleyebilir.

SB Umarım bu diziye devam ederler, özellikle de Yves Saint Laurent rolüne kimi seçeceklerini görmek istediğim için!