Sahte hayvan kafaları Paris Haute Couture Moda Haftası’nda öfkeye yol açtı

canvade

Yeni Üye
PARİS – Soğuk bir Pazartesi sabahı, couture defilelerinin ilk günü sabah saat onda ve Kylie Jenner, Petit Palais’in mermer koridorlarında kasılarak, sivri ince topuklu ayakkabılar ve siyah bir kadife giymiş Schiaparelli için yerini bulmaya çalışıyordu. tek kollu adam Cüppe, yandan çıkıntı yapan tam boy sarımsı bir aslan başı. Sanki Aslan, Narnia’ya ara vermiş ve zaman-uzay sürekliliği boyunca burnunu onun koltuk altına sokmuş gibiydi. Ya da belki de Doldurulmuş Hayvanınızı İşe Getirin Günü’ydü?

Hayır: Pistten o kadar sıcak bir elbiseydi ki, podyumda yürümemişti bile – gitmek üzere olmasına rağmen, göğsünden bir kar leoparı kafası çıkmış, ortası açık, straplez suni kürk bir kılıfla birlikte. kükreme ve omzundan bir kurt burnu çıkan siyah ipek ve yünden büyük, kıllı bir pelerin.

Schiaparelli tasarımcısı Daniel Roseberry, reçineden özenle şekillendirilmiş ve özel tasarım atölyesinde elle boyanmış, yapay hayvan kafalarının Dante’nin “Cehennem”indeki şehvet, gurur ve cimrilik ahlaksızlıklarını temsil etmeyi amaçladığını söyledi. Şiiri, kendi yaratma baskısı deneyimi için bir tür metafor olarak kullandı; herkesi şaşkınlık içinde oturtmak için.


Dikkat ekonomisinde yer açın. Bay Roseberry’ye göre sosyal medya ve kırmızı halı şöhret ateşleriyse, couture modanın “yakıtı” haline geldi: Üzerine dökün ve ateş daha da kızışıyor. “Kültür yaratmaktır” dedi. Ya da öfke uyandırıyor. Günümüzde iki fikir aynı görünebilir (bunları “Provokasyon” altında arşivleyin).


Böylece sahte hayvan kafaları, gerçek hayvan hakları ve Jenner/Kardashian adetleriyle çatıştı ve bir süreliğine patlama tüm dijital küreyi sardı. Görünüş, doğaya özgü olmadığı halde büyük av hayvanlarını mı teşvik ediyordu yoksa PETA’nın açıkladığı gibi, vahşi doğanın güzelliğini kutlayıp “ganimet avına karşı bir diyaloğa” mı izin veriyorlardı? Aslında zenginleri avlamak, onları yemek, onlara satmak gibi bir metafor muydu yoksa ters giden bir numara mıydı?

Nesnel olarak, biraz aptaldılar ve tüm hoo-ha gerçeküstü ile sınırlandı (bu, gerçeküstücülüğe dayanan bir ev olan Schiaparelli için mantıklı). Ancak her yerde viral olmalarıyla, aynı zamanda haftanın gidişatını ve sonrasında ortaya çıkan şovları da belirlediler.


Sadece Chanel’in bir hayvan temasına sahip olması değil, Coco’nun en sevdiği hayvanat bahçesini selamlayarak set için dev bir hareketli kontrplak hayvan kitabı yaratan sanatçı Xavier Veilhan’ın izniyle. Ancak, yalnızca kalpleri ve zihinleri değil, aynı zamanda gözbebeklerini de yakalama dürtüsü, tasarımcı Virginie Viard’ın çapkın bukle takımlarına sirk ustası benzeri papyonlar ve silindir şapkalar eklemesini açıklayabilir; dar, yere kadar uzanan katlar; ve düşük belli şifon ve tüylü elbiseler.

Ayrıca, Giambattista Valli’nin steroid kullanan şeker perilerine hiç benzemeyen gül renkli tafta ve tül kreasyonlarının yükseltilmesi. Belki Giorgio Armani’nin Harlequins’in 77 tekrarı bile.

Bir zamanlar couture kapalı bir dünyaydı – el yapımı sanatını sergilemek için tasarlanmış, gizli gereksinimler tarafından yönetilen ve çok pahalı fiyatlara sahip modanın o küçücük küçük bölümüydü ve çok az kişi tarafından erişilebilirdi: apocryphal 200 küresel müşterisi. dünyadaki çoğu insanın asla görmeyeceği bir elbise için giriş seviyesi bir yıllık maaşa eşdeğer (ve daha fazlasını) ödeyin. Ödül, sanat, teknik bilgi ve couture tasarımcılarının yaptıklarının herkesin dolabına sızdığı fikriyle haklı çıktı.


Pandemiden önce, parti çizgisi, kişisel deneyimin mahremiyetini gerektirdiği için modanın bir sosyal medya güvenli alanı olduğu yönündeydi. Ancak şimdi, küresel kalabalığın bakışıyla körüklenerek başka bir şeye dönüşmeye başladı. Darwin anlardı.

Elbette, hala gizemli bir şekilde inşa edilmiş ve tarif edilemez bir hafiflik kokan bir giysinin inceliğinden keyif alanlar var: Maria Grazia Chiuri’nin Dior’da sunduğu ve bir şekilde iç mekan olmadan sofistike formunu korumayı başaran altın fil coupe bar ceketler ve düz etekler. kemik çıkarma; buruşuk kadifeden cüppeleri pelüş bir umursamazlıkla parıldıyordu. Önizlemede Bayan Chiuri, eski Dior müşterisi Josephine Baker’ın hikayesinden ilham aldığını ve setinin Amerikalı sanatçı Mickalene Thomas’ın 13 önde gelen renkli kadından oluşan tablolarıyla sarıldığını söyledi. Ağır olabilirdi ama bunun yerine koleksiyon 1920’lerin çizgisini çizdi, kumaşa Caz Çağı çöküşünün bir dokunuşu dokundu ve sonuç vücutta hafif oldu.


Cesur isimlerin gözle görülür şekilde muhteşem olanı aradığı bir anda bile, böyle bir hafife almanın kendine ait bir gücü vardır.


Ancak, tiyatro impresario, koleksiyoncu ve ara sıra model olan Jordan Roth, modayı – özellikle ödül sezonunun başladığı Ocak ayında – nihai ünlü elbisesi yapan “bacaklar üzerinde benzersiz bir sanat eseri” arzusu olduğunu söyledi. Avlanma alanı (ve ünlüleri avlamak için en son yer; konser salonlarının dışındaki kalabalıklara hiç benzemeyen, çığlık atan ve akıllı telefonlarını sallayan mekanların dışındaki kalabalıkları görün). Oscar/BAFTA/César ödüllerinde kimin ne giyeceğini tahmin etmek popüler bir oyun haline geldi. Herkes oynayabilir.

Dior’da, tamamen parlak altın ve gümüş ipliklerle işlenmiş kolsuz, kapüşonlu cüppeler, bir piyanonun üzerine tembelce örtülmüş bir sireni yönlendiren mücevher tonlu kadifeler yakında yakınınızdaki kırmızı halıda görünecek. Ditto Chanel’in beyaz dantel telkari numarası, boyunda parlayan küçük bir altın işlemeli.

En iyi kadın oyuncu adayı Michelle Yeoh, saray soytarısından Picasso’ya, yanları ek kumaş kanatçıklı pantolonlara, Havyar incili Kırpılmış ceketlere kadar uzanan bir koleksiyona yayılmış tüm elmaslar ve fırfırlar arasından Armani Privé’nin ön sırasından hangisini seçebilirdi? parıldayan payetli elbiseler, daha az – iyi – zor seçenekler vardı.


Ancak mevcut tek kişilik oyundaki tehlike, kıyafetlerin bazen gülünç hale gelmesidir. Schiaparelli’de, Bayan Jenner (aynı zamanda John Galliano’nun tül, ekose, file çoraplar, Mickey Mouse ve Pendleton dış giyim ürünlerini karıştırarak patentli ileri dönüşümlü kargaşa markasını sunduğu Maison Margiela’da ön sırada oturuyordu) ve aslan kafası sadece Doja’yı değil, gölgede bırakıyor Avatar Met Gala’dan bir tür göçmen gibi 30.000 yakut kristaliyle kaplı olarak gelen Cat, aynı zamanda koleksiyonun yüce sınırda olan parçaları olduğu gerçeği.

Örneğin, açılış görünümünün ceketi, bir çift basit siyah pantolonun üzerinde bir parfüm şişesi silueti çizen yüzlerce işlemeli puldan oluşuyor. Orantılarla oynayan ince çizgili bir pantolon takımı, böylece çıkıntılı omuzlar, yeniden düzenlenmiş organlar olmaksızın Bay İnci büyüklüğünde bir bel yanılsaması veriyordu. Deniz kulağından göğüs zırhları, değerli taşlar ve boyuna kadar yükselen limon ağacı kakma, malzemenin tanımını genişletiyor.

Vahşi krallık tartışmasının tüm dumanı dağıldıktan sonra, ateşe benzin dökmenin bazen yanma riski taşıdığını hatırladılar.