canvade
Yeni Üye
Moda Ayı veya New York, Londra, Milano ve Paris’teki arka arkaya moda haftaları yeniden başlıyor. Onlarca partinin yanı sıra yüzlerce gösteri de sona erecek. Podyumlarda gösterilen her görünüm için, İlkbahar 2024 defileleri dışında sokaklarda da dikkat etmeye değer başka görünümler olacak.
Deneyimli katılımcıların bile dikkate alması gereken çok şey var. Nereden başlayacağını bilmeyenler için aşağıdaki makale koleksiyonu, Styles muhabirlerinin, fotoğrafçılarının ve editörlerinin Moda Ayı boyunca deneyimlediği en unutulmaz şovlar, kıyafetler ve anlara dair bir rehber niteliğindedir. New York Moda Haftası bitmiş olabilir ama Avrupa defileleri hâlâ devam ediyor. Rapor vermek, kontrol etmek ve bu listeye ekleme yapmak için orada olacağız.
Pandemi sonrası gardırobun versiyonları
Pandemi karantinalarının sona ermesinden bu yana geçen iki yılda moda her yerdeydi. Ancak bu sezon New York’taki bazı tasarımcılar pandemi sonrası kıyafetlere yönelik şimdiye kadarki en net vizyonlarını sundular. Times’ın baş moda eleştirmeni Vanessa Friedman, bunu “melez bir dünya için melez bir görünüm” olarak nitelendirdi.
Tory Burch’ta basit takım elbise ceketlerinin kolları önkolları ortaya çıkaracak şekilde kesilerek açıldı. Michael Kors, jarse üstler ve dökümlü eteklerle yüksek bel elbiseler gösterdi. Hafiflik aynı zamanda Gabriela Hearst’ün (kıvrımların arasına gizlenmiş şifon ekleri olan pamuklu bir trençkot) ve Carolina Herrera’nın (dört kat tülden yapılmış, ancak kabarık etek içermeyen limon sarısı bir etek) kıyafetlerini de karakterize ediyordu.
Ancak Vanessa’ya göre “hiçbir tasarımcı, cinsiyetsiz takım elbiseleri New York modasını yeniden tanımlamayı hak eden Willy Chavarria’dan daha ileriye giden yolu netleştirmedi.”
Modanın eriyen potası
New York Moda Haftası tasarımcıları şehrin çeşitli demografisini yansıtıyor. Devler ve kışkırtıcılar, cesurlar ve yeni başlayanlar, hayalperestler ve pragmatistler var. Vanessa Friedman’a göre Coach, Ralph Lauren, Collina Strada ve Fforme gibi pek çok markanın sergilediği kıyafetler, bu birçok kimliğe gönderme yapan kamuflaj olarak tanımlanabilir.
Vanessa, Ekhaus Latta’nın “yağlı, kavramalı kot pantolonlar, tüylü örgüler ve şeffaf organze yama işlerinden oluşan” bir DIY ordusu kurduğunu yazdı. Proenza Schouler’in, alçak pantolonun üzerine ördek yumurtası mavisi bir ceket ve arkadan bağlanan askısız gök mavisi sütunlu bir elbisenin de dahil olduğu “temel unsurlara odaklandığını” yazdı.
Diğer koleksiyonların net bir kimliği vardı ancak daha az orijinaldi. Vanessa, “Khaite’deki podyumdaki deri ceketlerin ve trençkotların sert omuzlarına bakıp geçen sezonun Saint Laurent’ini düşünmemek imkansızdı” diye yazdı.
New York Erkekler Günü’nün on yılı
New York Moda Haftası sırasındaki erkek koleksiyonlarının vitrini olan New York Erkekler Günü’nün 10. edisyonunda, kenarları boncuklu, keskin hatlı ceketlerin yer aldığı Kent Anthony markalarının sunumları yer aldı; Brad Pitt’in giydiği kot pantolonları üreten Raleigh Denim Workshop; ve A. Potts ve Salting, her ikisi de kıyafetlerinin cinsiyetsiz olduğunu tanımlıyor.
Times’ın erkek giyim eleştirmeni Guy Trebay, kıyafetlerin vizyon ve tasarım açısından pek etkileyici olmadığını söyledi. Ancak sunumların umut verici olduğunu yazdı, çünkü “birleşmenin, kurumsallaşmış modanın ve azalan fiziksel perakende ortamının tasarımcıları caydırmak için yeterli olmayacağına dair genel bir fikir” aktarıyorlardı.
Anna Delvey podyumu çatısına taşıyor
New York Moda Haftası bir endüstri fuarından bir popüler kültür etkinliğine dönüşürken, her türlü alışılmadık yerde defileler kuruldu. Ancak çok az mekan, Shao markasının ev hapsinde tutulduğu East Village binasının çatısında, sahte Alman mirasçı Anna Sorokin’in (nam-ı diğer Delvey) ev sahipliği yaptığı ilk gösterisi kadar alışılmadıktı.
Vanessa Friedman, mekan seçiminin arkasındaki teorinin basit olduğunu söyledi: “Moda dünyası, ortak sunucuya göz atmanın yeniliğini isterdi” diye yazdı. “Ve eğer gelirlerse kıyafetleri görmeleri gerekir.”
Peki plan işe yaradı mı? Vanessa’ya göre durum “bir dereceye kadar” böyleydi.
Ralph Lauren için kanıtlanmış bir formül
Tasarımcı Ralph Lauren modayı hiçbir zaman sevmediğini söyledi. Ama yine de 56 yıldır sektörün oyuncusu. Times’ın moda haberleri muhabiri Jessica Testa’ya göre Bay Lauren, aşinalık ve arzunun birleşimi yoluyla Amerikan modası üzerindeki etkisini sürdürdü. İlkbahar 2024 şovu ve ardından gelen akşam yemeği bu formülün en son örnekleriydi.
Her ikisi de Bay Lauren’in Colorado’daki çiftliğini çağrıştıran, tanıdık, yıpranmış ahşap bir yapıya ve kasıtlı olarak uyumsuz beyaz sandalyelere sahip bir mekanda gerçekleşti. Ve her ikisine de Julianne Moore, Jennifer Lopez, Diane Keaton ve Jessica’nın yazdığı gibi “dünyanın en kıskanılacak kız arkadaş grubu gibi omuz omuza oturan” Amanda Seyfried gibi arzu edilen konuklar katıldı.
Helmut Lang’ta yeni bir tasarımcı
New York Moda Haftası’nın çoğu kişi için en çok beklenen defilesi, tasarımcı Peter Do’nun 1990’larda havalı minimalizmiyle popüler olan marka için ilk koleksiyonunu sunduğu Helmut Lang’s defilesiydi. (Gösterinin öncesinde Jessica Testa Bay Do’yu tanıttı.)
Vanessa Friedman, Bay Do’nun açıkça araştırmasını ilk çıkışına hazırlanmak için yaptığını yazdı. “Görünüşe göre sorun buydu” diye yazdı. Her ne kadar koleksiyonunda düz önü pantolonlar, Crombie paltolar ve boyalı kot pantolonlar gibi “Helmut Paskalya yumurtaları” yer alsa da bu, etiketi tam olarak öne çıkarmıyordu.
Vanessa’nın belirttiği gibi, “Bunlar dolabı yeniden tanımlamaktan ziyade dolduran parçalar.”
Victoria’s Secret Show yeniden doğuyor
New York Moda Haftası’nın bu sezonki ilk etkinlikleri arasında eski bir gösterinin yeniden canlandırılması vardı: 2018’den beri gerçekleşmeyen Victoria’s Secret Defilesi.
Erkek gözüne hitap eden kıyafetler yapmaktan uzaklaşan iç çamaşırı markası, podyumda gösteri yapan modeller yerine, bu ay Amazon Prime’da prömiyerini kutlayan uzun metrajlı filmi “The Victoria’s Secret Dünya Turu”nun fragmanını gösterdi. Dört kadın yaratıcının çalışmalarının yer aldığı filmin, markanın ifadesiyle Victoria’s Secret’ın “kadınların dünyanın önde gelen savunucusu olma” yolculuğunun son adımı olması amaçlanıyor.
Vanessa Friedman vasat bir eleştiri yaptı. “Sonuçta, bir markanın sadece ‘kadınları’ temsil ettiğini söylemek yeterli değil” diye yazdı. “Kadınlara ve kadınların neye ihtiyaç duyduğuna dair tutarlı bir bakış açısı sunması gerekiyor.”
Melissa Guerrero yazıya katkıda bulundu.
Deneyimli katılımcıların bile dikkate alması gereken çok şey var. Nereden başlayacağını bilmeyenler için aşağıdaki makale koleksiyonu, Styles muhabirlerinin, fotoğrafçılarının ve editörlerinin Moda Ayı boyunca deneyimlediği en unutulmaz şovlar, kıyafetler ve anlara dair bir rehber niteliğindedir. New York Moda Haftası bitmiş olabilir ama Avrupa defileleri hâlâ devam ediyor. Rapor vermek, kontrol etmek ve bu listeye ekleme yapmak için orada olacağız.
Pandemi sonrası gardırobun versiyonları
Pandemi karantinalarının sona ermesinden bu yana geçen iki yılda moda her yerdeydi. Ancak bu sezon New York’taki bazı tasarımcılar pandemi sonrası kıyafetlere yönelik şimdiye kadarki en net vizyonlarını sundular. Times’ın baş moda eleştirmeni Vanessa Friedman, bunu “melez bir dünya için melez bir görünüm” olarak nitelendirdi.
Tory Burch’ta basit takım elbise ceketlerinin kolları önkolları ortaya çıkaracak şekilde kesilerek açıldı. Michael Kors, jarse üstler ve dökümlü eteklerle yüksek bel elbiseler gösterdi. Hafiflik aynı zamanda Gabriela Hearst’ün (kıvrımların arasına gizlenmiş şifon ekleri olan pamuklu bir trençkot) ve Carolina Herrera’nın (dört kat tülden yapılmış, ancak kabarık etek içermeyen limon sarısı bir etek) kıyafetlerini de karakterize ediyordu.
Ancak Vanessa’ya göre “hiçbir tasarımcı, cinsiyetsiz takım elbiseleri New York modasını yeniden tanımlamayı hak eden Willy Chavarria’dan daha ileriye giden yolu netleştirmedi.”
Modanın eriyen potası
New York Moda Haftası tasarımcıları şehrin çeşitli demografisini yansıtıyor. Devler ve kışkırtıcılar, cesurlar ve yeni başlayanlar, hayalperestler ve pragmatistler var. Vanessa Friedman’a göre Coach, Ralph Lauren, Collina Strada ve Fforme gibi pek çok markanın sergilediği kıyafetler, bu birçok kimliğe gönderme yapan kamuflaj olarak tanımlanabilir.
Vanessa, Ekhaus Latta’nın “yağlı, kavramalı kot pantolonlar, tüylü örgüler ve şeffaf organze yama işlerinden oluşan” bir DIY ordusu kurduğunu yazdı. Proenza Schouler’in, alçak pantolonun üzerine ördek yumurtası mavisi bir ceket ve arkadan bağlanan askısız gök mavisi sütunlu bir elbisenin de dahil olduğu “temel unsurlara odaklandığını” yazdı.
Diğer koleksiyonların net bir kimliği vardı ancak daha az orijinaldi. Vanessa, “Khaite’deki podyumdaki deri ceketlerin ve trençkotların sert omuzlarına bakıp geçen sezonun Saint Laurent’ini düşünmemek imkansızdı” diye yazdı.
New York Erkekler Günü’nün on yılı
New York Moda Haftası sırasındaki erkek koleksiyonlarının vitrini olan New York Erkekler Günü’nün 10. edisyonunda, kenarları boncuklu, keskin hatlı ceketlerin yer aldığı Kent Anthony markalarının sunumları yer aldı; Brad Pitt’in giydiği kot pantolonları üreten Raleigh Denim Workshop; ve A. Potts ve Salting, her ikisi de kıyafetlerinin cinsiyetsiz olduğunu tanımlıyor.
Times’ın erkek giyim eleştirmeni Guy Trebay, kıyafetlerin vizyon ve tasarım açısından pek etkileyici olmadığını söyledi. Ancak sunumların umut verici olduğunu yazdı, çünkü “birleşmenin, kurumsallaşmış modanın ve azalan fiziksel perakende ortamının tasarımcıları caydırmak için yeterli olmayacağına dair genel bir fikir” aktarıyorlardı.
Anna Delvey podyumu çatısına taşıyor
New York Moda Haftası bir endüstri fuarından bir popüler kültür etkinliğine dönüşürken, her türlü alışılmadık yerde defileler kuruldu. Ancak çok az mekan, Shao markasının ev hapsinde tutulduğu East Village binasının çatısında, sahte Alman mirasçı Anna Sorokin’in (nam-ı diğer Delvey) ev sahipliği yaptığı ilk gösterisi kadar alışılmadıktı.
Vanessa Friedman, mekan seçiminin arkasındaki teorinin basit olduğunu söyledi: “Moda dünyası, ortak sunucuya göz atmanın yeniliğini isterdi” diye yazdı. “Ve eğer gelirlerse kıyafetleri görmeleri gerekir.”
Peki plan işe yaradı mı? Vanessa’ya göre durum “bir dereceye kadar” böyleydi.
Ralph Lauren için kanıtlanmış bir formül
Tasarımcı Ralph Lauren modayı hiçbir zaman sevmediğini söyledi. Ama yine de 56 yıldır sektörün oyuncusu. Times’ın moda haberleri muhabiri Jessica Testa’ya göre Bay Lauren, aşinalık ve arzunun birleşimi yoluyla Amerikan modası üzerindeki etkisini sürdürdü. İlkbahar 2024 şovu ve ardından gelen akşam yemeği bu formülün en son örnekleriydi.
Her ikisi de Bay Lauren’in Colorado’daki çiftliğini çağrıştıran, tanıdık, yıpranmış ahşap bir yapıya ve kasıtlı olarak uyumsuz beyaz sandalyelere sahip bir mekanda gerçekleşti. Ve her ikisine de Julianne Moore, Jennifer Lopez, Diane Keaton ve Jessica’nın yazdığı gibi “dünyanın en kıskanılacak kız arkadaş grubu gibi omuz omuza oturan” Amanda Seyfried gibi arzu edilen konuklar katıldı.
Helmut Lang’ta yeni bir tasarımcı
New York Moda Haftası’nın çoğu kişi için en çok beklenen defilesi, tasarımcı Peter Do’nun 1990’larda havalı minimalizmiyle popüler olan marka için ilk koleksiyonunu sunduğu Helmut Lang’s defilesiydi. (Gösterinin öncesinde Jessica Testa Bay Do’yu tanıttı.)
Vanessa Friedman, Bay Do’nun açıkça araştırmasını ilk çıkışına hazırlanmak için yaptığını yazdı. “Görünüşe göre sorun buydu” diye yazdı. Her ne kadar koleksiyonunda düz önü pantolonlar, Crombie paltolar ve boyalı kot pantolonlar gibi “Helmut Paskalya yumurtaları” yer alsa da bu, etiketi tam olarak öne çıkarmıyordu.
Vanessa’nın belirttiği gibi, “Bunlar dolabı yeniden tanımlamaktan ziyade dolduran parçalar.”
Victoria’s Secret Show yeniden doğuyor
New York Moda Haftası’nın bu sezonki ilk etkinlikleri arasında eski bir gösterinin yeniden canlandırılması vardı: 2018’den beri gerçekleşmeyen Victoria’s Secret Defilesi.
Erkek gözüne hitap eden kıyafetler yapmaktan uzaklaşan iç çamaşırı markası, podyumda gösteri yapan modeller yerine, bu ay Amazon Prime’da prömiyerini kutlayan uzun metrajlı filmi “The Victoria’s Secret Dünya Turu”nun fragmanını gösterdi. Dört kadın yaratıcının çalışmalarının yer aldığı filmin, markanın ifadesiyle Victoria’s Secret’ın “kadınların dünyanın önde gelen savunucusu olma” yolculuğunun son adımı olması amaçlanıyor.
Vanessa Friedman vasat bir eleştiri yaptı. “Sonuçta, bir markanın sadece ‘kadınları’ temsil ettiğini söylemek yeterli değil” diye yazdı. “Kadınlara ve kadınların neye ihtiyaç duyduğuna dair tutarlı bir bakış açısı sunması gerekiyor.”
Melissa Guerrero yazıya katkıda bulundu.