Balenciaga’nın dönüşü gerçekleşti

canvade

Yeni Üye
Geçen kış halkın gözünden düşen, yüksek ve havalı her şeyin eski habercisi, adını Balenciaga’dan alan tasarımcı Demna, görsel bir metafora karşı koyamıyor. Koleksiyonları ünlendi ve ardından etrafımızdaki dünya hakkında yorumlar yaparak kötü bir üne kavuştu: Rusya Ukrayna’yı işgal ettikten sonra mültecileri bir girdaptan gönderdi; New York Menkul Kıymetler Borsasında fetişleştirilmiş kapitalizm; Ve sonra, yetişkinlerin “oyuncakları” arasında bir gencin pozunu verdiğinde çocukları S&M ile ilişkilendirmeye rahatsız edici bir şekilde yaklaştı ve izleyen dünyaya viral görüntüden başarılı olanların bundan ölme tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu hatırlattı.

Peki, 30 Mayıs’ta dijital olarak yayınlanan Resort koleksiyonunda, Balenciaga’nın Avenue George V’deki genel merkezinin kemerli ahşap kapılarından çıkan ve vatkaları, kapüşonluları içinde inci elbiselerle dünyaya geri dönen modellerin bir videosunu içermesi ne anlama geliyor? ? , sadece ani bir sağanak tarafından sırılsıklam olmak için mi?

Balenciaga’nın geçtiğimiz Kasım ayından bu yana kırmızı halıda daha fazla göründüğü Cannes film festivalinin sona ermesinden üç gün sonra, mesaj oldukça açık: Balenciaga geri dönüşünün ortasında bebeğim.

The Return’ün bir sonraki aşamasına hoş geldiniz. Veya Mosha Lundström Halbert’in TikTok’ta dediği gibi, “Balenciagassance”. Balenciaga liderleri başarılı olursa, 21. yüzyılın başlarındaki terk etme kültürünün hikayesine yeni bir bölüm ekleyerek, yalnızca bir krizdeki kötü yönetimin vaka çalışması değil, aynı zamanda halkın Savunmasızlığı olmadan bir toparlanma stratejisi için bir strateji haline gelecekler. katılan karar vericilerden.


Hatırlayacağınız gibi, bir zamanlar dünyanın en sıcak markası olan marka, bir dizi olaydan sonra itibarını yitirdi: Ye ile kamuoyunda anti-Semitizm ve ırkçılığa dönmeden önceki yakın ilişkisi; ve izleyicilerin pedofiliyi desteklediğini iddia ettiği iki reklam kampanyası – onu felaketin eşiğine getirdi. Balenciaga ürünleri sosyal medyada yakıldı; Kim Kardashian kararları kınadı; Kritik tatil döneminde satışlar önemli ölçüde düştü. Düzenli olarak kendine mal etme ve aşağılama sorunlarıyla boğuşan bir moda dünyasında bile durum aşırıydı.


Demna ve markanın yöneticileri, kamuoyunda bir onaylamama kasırgasına yakalandılar ve nasıl tepki vereceklerinden emin değillermiş gibi göründükten sonra, sonunda halktan özür dilediler ve kendilerini suçladılar. Ardından, kendi kendine empoze edilmiş gibi görünen bir aradan sonra, Şubat ayında bir gösteriyle gölgelerden çıktılar: arka planı veya sosyal yorumu olmayan, sadece kıyafetleri olan soyulmuş bir tövbekar yürüyüşü.

Ama sonra Demna, kendi biletlerine parası yetmeyen genç tasarımcılar için bir masa düzenlediği, modaya uygun bir mekanda olsa da, Met Gala’da ilk kez halka açık bir şekilde sahneye çıktı. Ardından Cannes geldi ve kırmızı halıdaki isimler geri döndü.

Bir tür ana planın yolda olduğu açıktı. Modanın en etkili figürlerinden bazılarının halka açık yerlerde ipleri dikkatle çektiği, taktiksel ve kasıtlı bir kampanya.


Örneğin, Demna’yı kasıtlı olarak Met’e davet eden ve ikinci şansı kişisel bir mesele haline getiren Anna Wintour: Uyuşturucu ve alkolle beslenen bir Yahudi aleyhtarı olduğu için Dior’dan kovulduktan sonra John Galliano’nun modaya dönüşünü tasarladı. Küfürleri ve eski kocası Harvey Weinstein’ın suçlarının ardından Georgina Chapman’a verdiği destek, Marchesa markasını lekeledi. Gerçekten de Bayan Wintour, Demna’nın “samimi” özürlerini ve “evde değişiklik yapma” taahhüdünü gerekçe göstererek Met’e katılmasından “heyecanlandığını” söyledi.

“Her zaman bunun bir kısmının hatalarını kabullenmek, saklanmak değil, dürüst olmak ve dışarı çıkıp dünyayla yüzleşmek olduğunu düşündüm” dedi.


Balenciaga’nın sahibi olan lüks holding Kering’in milyarder CEO’su François-Henri Pinault’nun Met’te diğer pek çok smokin yerine Balenciaga smokini giymesi gerçeği gibi, kucaklaşmaları moda dünyasının geri kalanına bir sinyal gönderdi. Saint Laurent, Gucci veya Brioni gibi markalar. Markaya ve tasarımcısına olan bağlılığının halka açık bir simgesiydi.

Bay Pinault, Cannes’daki desteğini yine “kasıtlı olarak” Balenciaga’yı giyerek ikiye katladığını söyledi. Ve sadece Bay Pinault değildi: eşi Salma Hayek Pinault da tıpkı Michelle Yeoh, Isabelle Huppert, Alton Mason ve Fransız şarkıcı Yseult gibi çekilip dünyanın dört bir yanına gönderilen ve markalarını yerleştiren kırmızı halı fotoğraflarında Balenciaga giymişti. Balenciaga’nın olduğu yerde eşitlik.

Balenciaga CEO’su Cédric Charbit, hepsinin bireysel görünümler giydiğini ve bunun “uzun vadeli ilişkiler yoluyla gerçekleştiğini” açıkladı.


“Bu bir gecede olacak bir süreç değil ve bir anlam ifade etmesi gerekiyor” dedi. Yine bu, kararların planlı onaylama jestleri olduğunu gösteriyor.


Cannes’ın Johnny Depp’in beyaz perdeye dönüşünün – daha tartışmalı olmasa da eşit derecede – yolu açtığını düşündüğü düşünülürse, seçilen ortam da dikkatlice düşünülmüş bir seçim gibi görünüyordu. (Ayrıca, Balenciaga çevresindeki heyecan Avrupa’da her zaman Amerika Birleşik Devletleri’ndekinden daha düşük olmuştur, bu nedenle geri dönüşe orada başlamak mantıklıydı.)

Kuşkusuz, Bayan Yeoh ve şirketinin Balenciagas’larında fotoğrafları ortaya çıktığında, sosyal medyada onları görevden alan bazı yorumlar vardı, ancak ateş emojileri olumsuz tepkiden çok daha ağır bastı. Genel olarak, neredeyse hiç aksilik olmadı. Diet Prada tek kelime etmedi.

Öfkeli kalabalık görünüşe göre yoluna devam etmişti. Lüks mallar piyasası analisti Luca Solca, Balenciaga’nın durumunu Gucci’nin 2019’daki “kara yüz zorluğu” ile karşılaştırdı. “Geçmişte medya aksaklıklarının dörtte iki ila üç oranında etkili olduğunu ve ardından normale döndüğünü gördük” dedi. Balenciaga’nın “2023’ün ikinci yarısında eve dönmesini ve kurumasını” beklediğini de sözlerine ekledi.

Şimdi soru, Balenciaga’nın krizden önce yarattığı yutturmaca ve satışları yeniden kazanıp kazanamayacağıdır – daha zor bir sihir numarası. Demna’nın bir zamanlar yarattığı ürün ve arzuların simyasal birleşimini gerektirir, tüm beklentileri alt üst eder ve bayat “güzellik” ve “lüks” kavramlarına meydan okur.


Kruvaziyer hattı, imza niteliğindeki büyük boy takım elbiselerinde, kirpi opera siperlerinde ve diva bornozlarında bunlardan bazılarına yer verirken – bakkaliye taşımak için kullanılan bez çantalara benzeyen “büzme ipli” çantalar; Banyo havlusu gibi görünen “havlu” saran etekler – bu tür parçalar artık devrim niteliğinde görünmüyor. Mart ayındaki Prêt-à-porter koleksiyonu gibi onlar da iyi biliniyor.

Bu iyi. Hermès’in kanıtladığı gibi, tutarlılık bir heyecan olmasa da bir kazançtır. Ve Demna, evin imzası olan çizgi saflığıyla gerçekten güzel, sofistike giysiler yaratabilir. Aynı anda vücudu vurgulayan ve onu bir kısma gibi çerçeveleyen, yelpaze şeklinde katlanmış başlıklı ipek bir elbise düşünün. Ama bir zamanlar orada olan sihir, o neşeli, özgürleştirici, absürd meydan okuma duygusu?

Bu hala geri gelmedi.