NYFW 2024: Khaite Amerikan modasının geleceği mi?

canvade

Yeni Üye
2016 yılında Catherine Holstein tarafından kurulan kadın giyim markası Khaite, neredeyse her bakımdan Amerikan modasının yakın zamandaki en büyük başarı öykülerinden biri; hatta büyük bir başarı öyküsü değil.

Marka on yıldan az bir süredir piyasada ama Bayan Holstein, Amerika Moda Tasarımcıları Konseyi tarafından 2022 ve 2023'te iki kez Yılın Tasarımcısı seçildi. SoHo'da, çok da uzak olmayan bir yerde brütalist bir Zen mağazası hayal ediyor. Prada ve Balenciaga'dan. Geçtiğimiz yıl, daha fazla mağaza açmak amacıyla film yapım şirketleri A24 ve On Running'i de destekleyen özel sermaye şirketi Stripes'tan yatırım devraldı.

Cumartesi günü Chelsea Piers'ta dev bir kara kutuda gerçekleşen gösterilerine bakılırsa, aynalı siyah bir nehir pisti yalnızca Tom Ford'un Gucci ve YSL sırasında kullandığı takip noktasıyla aydınlatılıyor. , hâlâ büyük bir hırsı var.


Görünüşe göre eksik olan şey özgünlük.

Başlangıçta tanındığı “havalı kız” modasından daha sermayeli F modasına geçiş yaparken, diğer insanların fikirlerinin çalılıkları arasında kaybolmuş, biraz buradan, biraz oradan ödünç vermiş gibi görünüyor. Sanki büyük markalarla rekabet edebilmek için o markalarla aynı adımları atması gerektiğini düşünüyor. Sonuç olarak, son zamanlarda popüler olan sessiz lüks hareketin peluş endişesi ile Saint Laurent'le en çok ilişkilendirilen dominatrix deri pantolonlar (özellikle siyah güneş gözlüğü ve kırmızı dudaklarla eşleştirildiğinde) arasında bir tampon bölgede sıkıştı.


En azından mevcut koleksiyonda öyle görünüyordu; uzun palto şeklindeki, belden sıkı kemerli, koç omuzlu bu deri giysiler. Ayrıca daha geniş, kavisli omuzlara sahip, ancak bolero gibi kısaltılmış ve kutulu deri eteklerle eşleştirilmiş ceketler de var. Ayrıca gövdeyi ve bacakları krem şanti veya boa yılanı gibi saran organze üstler ve etekler, beyaz hayalet kız tarzı gecelik elbiseler ve sigara pantolonunun içine sokulan ve bir kuşakla yerinde tutulan bazı tango akşam eşarp desenli ipekler. Siluetin üst kısmı büyük, alt kısmı ise hacimliydi.

Bayan Holstein, defile notlarında bu koleksiyonun kendisine “miras” ve “hafıza” hakkında düşündürdüğünü yazdı ancak aklına en çok gelen anılar, New York modasının Avrupa modasının bir türevi olarak görüldüğü zamanlara ait anılardı. bir mevkidaşı görevden alındı.

Nostalji kapıda ama bu gerçekten herkesin geri dönmek isteyeceği bir zaman mı?

Evet, alıcıların tam olarak istediği şeyin bu olduğunu söyleyen bir düşünce ekolü var: Genellikle herhangi bir değişim fikrine eşlik eden aşırılıklar olmadan, genellikle “yön” olarak adlandırılan şeyi belirleyen stil. Kadınların hayatında o kadar çok şey oluyor ki ne giydiklerini anlamak için fazla uğraşmak istemiyorlar ve çevirilerin değeri var. Ayrıca her tasarımcı diğer tasarımcılardan kopyalar. (Chanel tüvit ceketinin kendi versiyonunu yapan en az beş kişinin ismini sayabilirim.)

Ancak Bayan Holstein gerçekten Amerikan modasında lider olmak istiyorsa bir imza geliştirmesi gerekiyor. Dünyadaki kadınlara ve nereye gittiklerine dair benzersiz ve tanınabilir bir bakış açısına ihtiyacı var.


Bunun olamayacağına inanmak için hiçbir neden yok. Bayan Holstein'ın zevk sahibi olduğu açıkça görülüyor. Bir platformu var. Sağlam bir işi var. Parası var. Ve oraya ulaşmaya çalışıyor gibi görünüyor. Bu zorlu etek-ceket kombinleri, geçiş halindeki bir koleksiyonun, başkasının konfor alanının dışına çıkma girişiminin işareti olabilir. Sorun onun kendi başının çaresine bakıp bakamayacağıdır.