Beyoncé, Whitney Houston ve daha fazlasını giydiren “Radar Altında” tasarımcısı B Michael

canvade

Yeni Üye
Michael Kors ve Donna Karan'ın kendi adını taşıyan koleksiyonlarını kurdukları aynı on yıl olan 1980'lerin sonlarından bu yana New York'ta bir moda mağazası işletiyor. 1998 yılında Amerika Moda Tasarımcıları Konseyi'ne alındı. 1999'dan 2018'e kadar her yıl iki koleksiyon sergiledi; bunların bir kısmı New York Moda Haftası programında yer aldı.

Ancak 66 yaşındaki Michael Brown ve markası B Michael herkesin bildiği isimler değil. B Michael adını taşıyan tasarımcı, Saks Fifth Avenue için kapsül koleksiyonlar tasarlayıp diğer parçalarını bazı özel mağazalarda satarken, birçok kıyafeti hiçbir zaman geniş kitlelere sunulmadı.

Kariyerinin büyük bölümünde B Michael, bazıları günlük eşyalar, bazıları kırmızı halılar, galalar veya fotoğraf çekimleri için özel yapım parçalara odaklandı. Estetiğini “modern Audrey Hepburn” olarak tanımlıyor. Beyoncé, Halle Berry, Whitney Houston, Diahann Carroll, Lena Horne ve caz şarkıcısı Nancy Wilson, B Michael kıyafetleri giydiler.


2021 yılında hayatını kaybeden oyuncu Cicely Tyson'ın şarkıcı Aretha Franklin'in cenazesinde taktığı floppy şapka gibi bazı tasarımlar büyük ilgi gördü. (Kariyerinin başlarında B. Michael, “Dynasty” adlı TV programı için şapka tasarladı.) Tasarımcı, törenden sonra Bayan Tyson'ın kendisine hayatında ilk kez “şapkadan çıktığını” söylediğini söyledi. “gölgede kaldı”. ”


B Michael'ın onunla olan dostluğu, Ocak ayında yayınlanan “Muse: Cicely Tyson and Me: A Relationship Forged in Fashion” adlı yeni kitabının konusu. Kıyafetleri aracılığıyla kurdukları bağı belgeliyor ve oyuncu için hazırladığı elbiselere yer veriyor; buna 2013 Tony Ödülleri'nde giydiği ve mor tokayla karşılaştırmalar yapan bir elbise de dahil.

Çalışmalarını, teknik olarak yalnızca Fransa Sanayi Bakanlığı'ndan onay alan modaevleri tarafından kullanılabilen bir terim olan haute couture'un bir versiyonu olarak tanımlıyor. Örnek giysilerden oluşan tam bir koleksiyon hazırladıktan sonra şöyle dedi: “Özel müşterilerim geliyor ve ben bir muslin yapıyorum ve birkaç prova yapıyoruz.” Bu tür giysiler üreten siyahi bir tasarımcı olarak, bazı siyahi kişiler tarafından arandığını söyledi. Couture satın alma imkanı olan ancak buna erişimi olmayan müşterilerin de olduğunu ekledi.

75 yaşındaki oyuncu Phylicia Rashad, 2015'ten beri müşterimiz. Kendisini tasarımcıya en çok çeken şeyin ırkı veya etnik kökeni değil, iş ahlakı olduğunu söyledi.

“O harika bir tasarımcı” dedi. “Dönem.” Bayan Rashad, sürecini şöyle ekledi: “O, modelden ziyade ilhamla çalışıyor ve ilhamdan o modeli yaratıyor.”


Simon & Schuster yayıncısı ve Bon Appétit'in eski genel yayın yönetmeni Dawn Davis (57), yirmi yıldır B Michael kıyafetleri giydiğini söyledi. Siyahi Bayan Davis, satın aldığı eşyaları yatırım parçaları olarak nitelendirdi. “Bu satın almalar o zamanlar lüks gibi geliyordu” dedi. “Fakat eğer maliyeti 20 yılda amorti edecek olsaydım, yatırıma değer olduğunu söyleyebilirim.”

Bayan Davis, B Michael'ın kıyafetleri için ne kadar ödediği konusunda yorum yapmayı reddetti ve Bayan Rashad, eşyaları için ödeme yapıp yapmadığı sorulduğunda yorum yapmayı reddetti. B Michael, “asla öpüp söylemeyeceğini” söyleyerek, parçalar için ne kadar ücret aldığı konusunda yorum yapmaktan kaçındı.

“Kıyafetlerimi satın alan kadınlar Chanel, Valentino, Dior giyiyor, bu yüzden onlarla yarışıyorum” dedi.

B Michael organizasyona katıldığında CFDA'nın genel müdürü olan Peter Arnold, işini insanları çiğneyip tükürebilecek bir sektörde sürdürmesinin dikkate değer olduğunu söyledi. Şu anda Moda Bursu Fonu'nun genel müdürü olan Bay Arnold, “Bunun gerçekten yaptığı işin ve kişisel çekiciliğinin çekiciliğine işaret ettiğini düşünüyorum” dedi. B Michael'ın kıyafetlerinin her zaman “net ve farklı” bir bakış açısına sahip olduğunu ekledi.


1996 yılında New York'ta kendi adını taşıyan moda şirketini kuran siyahi tasarımcı Tracy Reese, B Michael'ı “göz önünde olmayan” biri olarak tanımladı. Tasarımcının kurduğu şirket için yeterince kredi alamadığını söyledi.

59 yaşındaki Bayan Reese, “Çoğu zaman özel işler ve kırmızı halı işleri yaptığınızda, dolarlar ve sentler her zaman birbirini tutmaz” dedi. “Michael'ın kariyeri gerçekten uzun ve kazançlıydı.”

B Michael, işine odaklanarak ve kendi bakış açısına göre özgün davranarak işini sürdürdüğünü söyledi. “Her zaman bir koleksiyon yayınlıyorum ve her zaman bir sonraki sezona geçmeyi başarıyorum” dedi. “Ve bu en önemlisi.”

Connecticut'ta doğup büyüyen sanatçı, Fashion Institute of Technology'ye gittikten sonra Oscar de la Renta ve Louis Féraud gibi tasarımcılara şapka yaparak dişlerini kesti. 1989'da kendi moda ürünleri serisini kurdu ve on yıl sonra odağını giyime kaydırdı. Bu noktada on yıldan fazla bir süredir moda endüstrisinde çalışıyor olmasına rağmen B Michael, o zamanlar kendisini yabancı olarak tanımlıyordu.

Endüstrinin “üst düzey lüks üreten Siyah Amerikalı bir tasarımcıyı kabul etmeye hazır olmadığını” söyledi ve küçük markaların görünürlük için güvendiği türden medyanın ilgisini çekmenin zor olduğunu söyledi. Modada siyah olmanın “Zorluklarını hepimiz biliyoruz” dedi. “Fakat bu konuşmanın onları yaratan insanlarla yapılabileceğini düşünüyorum.”


2010 yılından bu yana şirketini B Michael'ın başkanı ve CEO'su ve tasarımcının yaklaşık on yıldır evli olduğu kocası Mark-Anthony Edwards ile birlikte yönetiyor. (2014 yılında evlendiler.)

52 yaşındaki Bay Edwards, “Ben önemli olana odaklanıyorum” dedi. Kocası için “Ve yaptığı şeyi çok güzel yapıyor” diye ekledi.

B Michael, şirketinin geçmişte melek yatırımcılara sahip olduğunu ancak şu anda yatırımcıların bulunup bulunmadığı konusunda yorum yapmaktan kaçındığını söyledi. Hiçbir zaman devralma teklifi almadığını ve pandemi sırasında küçülen markasının arkasında hiçbir zaman “devasa bir makine” olmadığını söyledi. Bay Edwards'ın yanı sıra Manhattan'daki stüdyosunda bir kumaş satıcısı ve bir medya direktörü ile çalışıyor.

B Michael, markanın e-ticarete doğru genişleme planlarının olduğunu ve özel dikim kıyafetlerinden ilham alarak bir hazır giyim serisi geliştirdiğini söyledi. “Hazır giyimin hala benim bakış açımı yansıtması için kalıp ve detaylara dikkat edeceğim ve harika kumaşlar kullanacağım” dedi.

Kariyerine dönüp baktığında B. Michael, amacının her zaman başarılı bir şirkete sahip olmak olduğunu söyledi. “Tasarım özneldir, moda özneldir” dedi. “Bu gerçekten iş modelini anlamakla ilgili.”

Ancak son zamanlarda farklı bir motivasyonla harekete geçti. “Artık siyah Amerikalı bir tasarımcı olarak miras markası olmak benim için kişisel bir şey” dedi.